2 0 1 4

Januari - Startade året med pannkaksfrukost hemma hos Alma efter en rolig partynatt och åt sen på vapiano med mamma och spanade in fotografiska på årets andra dag. Månaden fortsatte med en massa träning, fotografering med Mikaela i snön, x antal timmar Skins-tittande och mångamånga pannkaksfrukostar. Jag var peppad på nytt år och ville leva efter "yolo" och bara ha kul. Bra månad vad jag kan minnas.
 

Februari - En resa till Paris med familjen på sportlovet och fler pannkaksfrukostar. Spenderade många timmar på dansen och gymmet och gjorde saker hela tiden för att inte behöva "känna". Hade myskväll hos Nathalie med nuggets, chips och en massa bra snack om allt och inget. Lärde känna nya människor som fick mig att må bra och började jobba på let's dance. 
 
 
Mars - Minns inte så mycket mer från denna månaden än att jag bestämde mig för att släppa all ångest och bara fylla dagarna med bra saker och att jag var i Marocko med världens bästa klass. Det var en så himla bra resa och det kändes som att man kom varandra mycket närmre, framför allt så lärde jag känna Hanna och Mathilda så mycket bätte och det är jag så otroligt tacksam för idag, dom äger. (Någon gång i början av mars träffade jag även William för första gången, jag crushade direkt, men jag trodde aldrig att det skulle bli något).
 
 
April - I april blev det äntligen vår och jag började bli en mycket gladare människa. På påsklovet åkte jag till London med familjen och shoppade loss, dagen efter att vi kom hem igen var det dags för mig att fylla 18! Det firades med kinamat och utgång på kvällen med mina bästa babes. Det var helt klart min bästa födelsedag någonsin. Jag hann även med att dansa loss på en studentskiva som Sandy, njuta av det fina vårvädret på landet och fira valborg med fina vänner. 
 
 
Maj - Detta var en så himla bra månad nu när jag tänker efter. Det var final på let's dance med efterfest och allt vad det innefattar, jag fick äntligen se min älskade Miley Cyrus med världens bästa vän (tack Emmelie, love you), Ruben fyllde 20, vi hade dansshow i globen och jag och min babe Emmelie drog ut och dansade loss och levde life ca varje helg. 
 
 
Juni - Äntligen sommar och allt som hör till. Frida och Vendela tog studenten och det var så otroligt fint och jag har aldrig sett dom så glada som då. Världens vackraste studenter var dom, helt klart. Tog årets första dopp på landet (svinkallt var det), åt frukost med finaste utsikten hos Vendela efter en sjuk partynatt, var i Göteborg med Nathalie och åt godaste hotellfrukosten och såg livets konsert, världens bästa Håkan<3.
 
 
Juli - Det här måste ändå ha varit årets bästa månad. Den börjades med en kväll på skinnarviksberget tillsammans med let's dance-gänget, allt var helt perfekt den kvällen och det avslutades med att jag äntligen fick kyssa världens finaste kille, mitt på berget, klockan ett på natten under en lilarosa och mörk himmel med utsikt över stockholm (så jävla cheesy men hör ni ens hur dröm?!). Efter det blev det några dagar uppe på landet i hälsingland, firande av Vilda som äntligen fyllde 18 och mer mysigt sommarkvällshäng. Jag och William träffades mer och vi hade några av årets finaste kvällar med en massa skratt och nattdopp i en sjö i tyresö, och en väldigt spontan vistelse på grönan. Jag var så himla lycklig och allt kändes så himla perfekt just då. 
 
 
Augusti - Augusti var helt klart den andra bästa månaden. Var på grönan och såg Thomas Stenström tillsammans med William. Blev kär i William, jättejättekär. Åkte till kos med mina babes och hade en helt fantastisk vecka med massor av sol, bad, tequila, dans (bbb, ka osvosv) och träffade härligaste umeå-tjejerna. Hann även med lite mer skinnis-häng med sköna människor innan det var dags för skola igen.
 
 
September - Minns inte så mycket mer från denna månaden än att jag var en massa med William, var på grymma konserter på grönan och såg Daniel Adams-Ray och Markus Krunegård. 
 
 
Oktober - Här började jag känna av skolstressen igen och började skjuta upp plugg som jag alltid gör när det blir för mycket och slutade bry mig om att frånvaro-timmarna ökade. Bakade bullar med Saga, färgade håret brunt (bästa beslutet någonsin) och köpte mig äntligen en "pälsjacka". 
 
 
November - Hade livets mysigaste helg på landet med William på hötslovet, fick äntligen se resultatet av min lilla statistinsats i portkod haha, blev bjuden på restaurang av min gos och var på mysig middag som Hanna och Rasmus hade fixat som blev till fest senare på kvällen. Började även söka en massa jobb ihopp om att hitta något innan studenten för att slippa tjat från mam och pap plus att tjäna pengar. Det ledde till att jag fick komma på audition inför ett jobb som gruppträningsinstruktör som jag sökte. 
 
 
December - William fyllde år och jag gav honom biobiljetter till Håkan-filmen, så otroligt fin. Jag gick och väntade på svar ang drömjobbet jag sökte och tillslut fick jag äntligen svar, jag fick jobbet och blev erbjuden utbildning i Göteborg! Aldrig har jag blivit så glad. Månaden fortsatte med en massa träning inför utbildningen, mysiga luncher med min favorit, bästa julklappen någonsin, x antal donuts från dunkin donuts, mer mys med william och året avslutades med en trevlig och rolig kväll hos Rasmus med sköna människor.
 
2014 var ett väldigt bra år när jag tänker tillbaka på det, det har absolut sina mörka stunder men allt det fina och roliga väger upp det och jag skulle inte vilja ändra på någonting. Jag är så glad över allt jag fått vara med om och alla fina människor jag träffat. Nu hoppas jag att 2015 blir lika bra, kanske till och med ännu bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0